Saturday 6 April 2013

#13) Sachin Tendulkar most talked about cricketer online: Study
(Sachin Tendulkar plus parlé de cricket en ligne: Study)

NEW DELHI: Indian spinners might be ruling the roost against the listless Australia in the ongoing Test series but it is Sachin Tendulkar who is the most talked about cricketer on social networking sites these days.

The analysis on social sentiment of cricket fans and alike conducted during the first three matches shows that Tendulkar consistently leads the overall conversation in this period, an IBM study stated.

Fifty per cent of the public sentiment revolved around his batting performance followed by his past records, his stature and retirement plans, among others.

Tendulkar was followed by skipper Mahendra Singh Dhoni and opening batsman Murali Vijay, who has scored two consecutive centuries in the last two Tests, while allrounder Ravindra Jadeja performance with the ball in the series makes him the most popular bowler in the Indian team, IBM's Social Sentiment Index stated.

It further revealed that negative sentiment towards Dhoni was high at the beginning of the first match. However, his on field performance is reflective of how public sentiments changed making the captain the most positively referenced player in the series.

Another interesting highlight was the emergence of Shikhar Dhawan on the social networks after his debut century in the third Test in Mohali. Within five days, there was 200 per cent growth in his online conversations.

Over 1.2 lakh posts across a variety of platforms including Facebook, Twitter, YouTube and the blogging community were analysed during the matches in the current series.

"Today, IBM is changing the game - both in business and in sports. By applying the social sentiment lens to cricket that has a multi-screen experience, we demonstrated how analytics can provide real time exciting insights into public preferences," Virginia Sharma, VP - Marketing and Communication, IBM India, said.


(NEW DELHI: filateurs indiens pourraient être la décision du perchoir contre l'Australie apathique dans la série d'essai en cours, mais il est Sachin Tendulkar qui est le plus parlé de cricket sur ​​les sites de réseautage social de ces journées.

L'analyse sur le sentiment social des fans de cricket et semblables menées au cours des trois premiers matches montre que Tendulkar mène toujours la conversation globale durant cette période, une étude d'IBM a déclaré.


Cinquante pour cent de l'opinion publique tournait autour de sa performance au bâton suivi de ses dossiers antérieurs, sa stature et de retraite, entre autres.


Tendulkar a été suivie par le skipper Mahendra Singh Dhoni et l'ouverture batteur Murali Vijay, qui a marqué deux siècles consécutifs dans les deux dernières épreuves, tandis que polyvalent performances Ravindra Jadeja avec le ballon dans la série lui le lanceur le plus populaire dans l'équipe indienne, IBM Social rend L'indice de confiance indiqué.


Il a en outre révélé que le sentiment négatif envers Dhoni était élevé au début du premier match. Toutefois, sa performance sur le terrain est le reflet de la façon dont les sentiments du public ont changé rendant au capitaine du joueur référencé plus positivement dans la série.


Un autre point fort intéressant a été l'émergence de Shikhar Dhawan sur les réseaux sociaux après ses débuts siècle dans le troisième essai dans Mohali. Dans les cinq jours, il était de 200 pour cent de croissance dans ses conversations en ligne.


Plus de 1,2 lakh messages à travers une variété de plates-formes, y compris Facebook, Twitter, YouTube et la communauté des blogueurs ont été analysés pendant les matchs de la série actuelle.


«Aujourd'hui, IBM est en train de changer le jeu -. Tant dans les affaires et dans le sport En appliquant la lentille de sentiment social de cricket qui a une expérience multi-écran, nous avons montré comment l'analyse peut fournir en temps réel un aperçu passionnant dans les préférences du public,« Virginia Sharma, VP - Marketing et de la Communication, IBM Inde, a déclaré.)


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